Stress & press.

Ja det är såhär att vi väntar på ett nytt stal där jag står då skanska som äger gården ska bygga kontor drä, inte alls kul. Men det får gå ändå, vi får ju ett helt nytt stall =)
Igår hann jag inte skriva då jag var ute på äentyr med Bertil hela dagen <3
Så mys var det, jag är på jakt efter en billig dressyr sadel, ska kunna ligga på en häst med rak rygg & normal manke. Sen ska bommen vara Normal mot vid och 17-18" Har du ngn för under 1500 HOJTA!!
I lärdags skulle jag försöka rida igenom min bushäst på banan, men han var grymt oifokuserad, Men vad gör man?
Han ville inte alls gå i ngn som helst form, nej huvudet rätt upp & springa & gapa gjorde han också, såg ut på bilderna som Bertil tog att jag slet honom i munnen, men det gör jag inte.
Det jag försöker träna honom i nu när vi rider är att få ner honom i galoppen och kunna sammla sig ordentligt, det är ngt han har stora problem med! Har du förslag på bra arbeten med hästen så kom med det förslaget. Jag är tacksam för allt.
Lukas 20/8 2011Här ser ni själva vad jag menar.
Lukas 20/8 2011Lukas 20/8 2011Dock fick jag ner honom senare efter många om och men.
Tror det var mycket vinden som gjorde honom så ofokuserad.
Magic BrushSedan har jag även inskaffat dessa finingar.
Testade dem bara snabbt igår, men idag när jag ska rida ska jag testa dem nogrannare. Kommer skriva en kommentar om dem ikväll eller i morgon =) Dock är färgerna ganska trista, men dem verkar vara toppen att använda =)
Nej nu blir det snart stallet & mys med finaste Lukas <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0