Nova bettet är hemma =)

Igår kom pappa som varit på resande fot hem med Nova bettet till mig. ska bli kul att testa det i morgon när jag ska upp på häst ryggen igen. Idag får finaste pojken vila då han gått ganska mycket den sista tiden.
Jag har lyckats med att planera in ridningen mellan regnskurarna =)
Men iaf.
i förgår skulle jag rida ut själv igen för första gången sedan olyckan för några månader sedan.
allting gick jätte bra till en början & vi red lite teräng inne i skogen som framridning, sen skulle jag ut på grusvägen som går igenom skogen där vi brukar trava, men då tvärstannar Lukas & han vägrar röra på sig. 
Han vill varken vända, backa eller gå frammåt. Jag skänklade & smackade men fick ingen som helst reaktion. Jag bröt av en liten gren från trädet & markerade med den att jag hade ett spö (petade lite näätt på rumpan) det brukar räcka. Men han VÄGRADE att röra på sig så jag fick hoppa av & försöka leda honom frammåt, jag kom ca 3 steg sen var det tvärnit. Han fick bara större & större ögon & frustade kraftigare & kraftigare. aldrig har jag sett Lukas med sådan panik.
Varenda muskel i kroppen var på helspänn & jag såg absolut ingenting i skogen som var konstoigt.
Så till slut bestämmde jag mig för att försöka få honom till att vända så vi gick tillbaka till hagen igen. Men knappt det fungerade, så fort jag fick vänt honom hoppade han runder ja tom försökte resa sig några gånger. ALDRIg har Lukas bettet sig påd etta vis, men när vi kom ca 50 meter från travsitegn så lugnade han sigen. Har absolut ingen aning om vad det kan ha varit för när jag red där igår så gick han på som vanligt utan problem.
Är det ngn annan som råkat ut för samma sak med sin häst? Skulle uppskatta om du i så fall ville dela med dig av dina problem till mig och eventuella lösningar.
Nej nu ska jag till lantmännen & käpa mat till finaste Lukas.
Ha en fortsatt bra dag alla.
.Lukas fick ett dryssyr pass på fältet =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0