Helt slut i rutan.

Ja nu är jag hemma igen & sityter vad datorn & skriver.
Denna helgen har varit galen, ja verkligen galen.

Vi åkte ner till Ystad i helgen för att fira en väns 60 ås dag =)
Hela fredagen & lördagen var sjukt kul.

Igår åkte vi hem & jag hann inte mer än hem fören en kompis ringer, hon är inte hemma & hennes häst har fått rejäla utslag över hela kroppen.
Så jag fick åka till hennes hästar tillsammans med hennes mamma.
Hästen hade feber på 39.6 grader & liknande nässelutslag över HELA kroppen.

då mi kompis mamma inte är super hästvan så var jag med ute när vetten var där, han vågade inte ge kortison föen han analyserat blodet han tog för att se om det fanns ngn infektion.
vi kylde ner hästen ordentligt med en fuktig/kall handduk då vetten sa att det var bra med tanke på febern.
 
Vi åkte hem & sedan åkte vi ut igen 2 timmar senare & då var hästen sämre, utslagen som hade lagt sig hade blossat upp igen & nu var han riktigt hängig.
vi tog en temp & den hade ju också sjunkit innan vi åkte men var nu på väg upp igen.

jag såg då en konstig knutaunder magen & när jag rörde den så sparkade han sig mot magen& när jag skulle dra med handuken över honom för att kyla honom la han öronen på nacken & riktigt högg efter mig.

han har typ ALDRIG gjort så innan.
Men sedan piggna han till & blev bättre igen.

Vi åkte hem för min polare körde ju givetvis hem & kollade till honom & körde sedan iväg igen när hon konstaterade att utslagen försvunnit & febern gått ner.

Så nu var jag där ute vid 9 tiden & släppte ut pållen hennes tillsammans med henens mamma!
Haha då ska jag tillägga att jag var hemam ca 02:00 i natt.
nog DÖD jag är nu.

Men jag får hålla mig vaken då jag ska upp & jobba i morgon 09:00 till 16:00!
Awesome säger jag ju bara =)
 
Men i alla fall jag fick hem  mitt mobil skal igår också som jag beställde.
givetvis ska ni få bild på detta!
 
Jag är sjukt nöjd måste jag ju säga!

Dessa finns att beställa på http://www.valafoto.se & kostar 199:-/st
 
texten kostade ingen extra att lägga in.
Mycket nöjd med detta skal då där också är hål i sidan så man kan sätta in & ta ut simkortet utan att behöva ta av skalet =)

Men nu ska jag vila.

XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0