Jobbigt, kul & effektivt =)

Go kväll go vänner ;)
Ja jag tänkte köra en uppdattering från dagen & hur den varit.

Dagen började med att jag var ute & fick nya skor på Lukas, det gick toppen & hans hovar ser riktigt bra ut!
Så ja det blir barfota i vinter igen, då jag inte rider lika mycket på vintern när det är halt osv så blir det barfota då =)
Har funkat i 3 år så ska nog funka 23 till ;)
haha ja jag siktar på att min häst ska bli 34 år =D
 
Men i alla fall, efter det åkte jag till naprapaten & han hittade mycket punkten i axeln, halsen & nacken på vänster sisa som kan vara orsaken till mina problem, men han trodde vi skulle kunna få rätt på det.
så det känns faktiskt bra.
ska dit igen på torsdag för nästa behandling!

Efter det var jag på Maxi med mamma & för alla er som bor i HBG så kommer Telenor stå utanför Maxi på drottninghög & gör gratis mobilskal med bild. dock ENDAST till IPhone 4 modellerna. Så jag fick nytt skal med bild igår igen =)

Det blev givetvis en på mina 2 favorit pojkar =)
 
Sedan så åkte jag till stallet igen för att rida en tur med M & hennes Engla =)
Lukas blev stört kär i denna dam & blev galen när hon skulle gå in i sitt stall & han i sitt.
jag trodde han skulle springa över mig =P 
Det kanske låter konstigt med att vi står i olika stall.

Men det är såhär att på gården jag står på nu så är där 3 olika stall.

1 litet med 3 boxar & sadelkammare.
1 mellan stall med 6 boxar, en foder box samt uppvärmd sadelkammare (tror den är uppvärmd i alla stallen) detta är det stallet som jag & Y har våra hästar i. så där är för tillfället en box ledig.
Sedan har vi det stora stallet med 16 platser i, spolspilta & sadelkammare.

Sedan så finns där 2 stora uteboxar.

så totalt finns det plats till 28 hästar!

Men i alla fall så tänkte jag lägga upp bilder på Lukas & hans nya kärlek <3
 
Är dem inte söta??

På tal om stallet,
ni som läser min blogg regelbundet såg väl videon med fågel ungen som jag fick lära att flyga?!
Jag tog även en närbild på denne.
Bilden är kass i kvaliten JAG VET! Men jag har INTE zoomat alls.
Utan jag fick komma så nära den, jag klappade den & allt.

liten söt sak =)

Ikväll efter allt så har jag suttit & gjort lite armband, så här kommer bilder på dem =)

Blev faktiskt nöjd med bägge =)

 
Men nu ska jag slänga upp dem 3 sista bilderna. Det blir 2 på Lukas & 1 på ett rådjur jag & hjärtat såg för ngn dag sedan.
Det brydde sig inte ett dugg om att vi stannade bilen & väsnades & hade oss. annars brukar dem springa iväg direkt.

 
Nej underbara läsare, nu ska jag dra mig till sängen, men först ska jag fixa en sak till inför morgon dagen =)

Sov gott & vi hörs i morgon.

XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0