Varför ta steget.

Jag satt på tåget till jobb idag.
Och bredvid mig satte sig en alkoholist.
Jag undrar lite vad det är som driver dem så långt att ta det medvetna valet att börja supa.

Till en början var han harmlös, han satt och prata om en hund som hette Frida som han skulle träffa för första gången på 7 år. Det var hans livs kärlek.

Men efter ett tag började han sitta och kommentera mina bröst, att jag skulle visa dem och att mina byxor såg ut till att vara lätta att ta av så han kunde ge mig ett skott i råttan.

Jag brydde mig inte så värst, men frågan kvarstår; vad är det som
Driver dem till att ta första klunken.?
Det är ju ett medvetet val att ta flaskan till munnen, dem vet ju vad som kan hända när dem gör det.
Är problemen verkligen så svåra att lösa så detta blir den sista vägen ut? Eller är det bara ren lathet att dem inte orkar ta tag i problemen och lösa dem, utan att behöva ta till flaskan?!

Men nu är min lunch slut så back to work.

XoXo
EmmaMarvin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0