Önskade bilder.

Igår fick jag förfrågan om att lägga in lite bilder på det nya stället som hästarna kommit till. sagt & gjort, idag tog jag en massa bilder på det nya stallet =) Dock bara innifrån, men det får duga iaf så länge.

Förutom bilderna som kommer längre ner så var vi ute på vår första ridtur på det nya ställtet. Från att var van vid stora vägar & tågtrafik så är man nu med fina gräslängder på 5km runt gårdsägarens stycken som han lämnar kvar när han harvat för att vi ska kunna rida där.
Samt att det är små vägar med lite trafik samt en del grusvägar. Trivs riktigt bar där =)

Lukas var iaf över mina förväntningar. Jag trodde han skulle vara galen (efetrsom han nästan bockade iväg bara av att jag satte foten i stigbygeln) Men nej när jag var upp så gick han riktigt lungt & fint, frustade & slappnade av riktigt fort. Jag tror han också trivs här =)

Men iaf vi skrittade 30 min ungefär då jag aansåg att det var lagom första rundan, man får ju låta hästarna smällta alla intryck i lugn & ro. Så hade jag velat ha det iaf.

Nu kommer bilderna =)

Bilder från nya stallet.Här är främre delen av stallet, där är 4 boxar och i dem står Y´s hästar =)
I stallgången ser ni Tjejen som blir borstad inför ute ritten =) 

Bilder från nya stallet.Här ser ni den bakre delen av stallet, där är som ni se den delen som Lukas står i. Mitt emot honom har vi en förvarings box till foder & redskap. Den som är bredvid hyrs av ngn tjej som hon har saker i =) 

Bilder från nya stallet.Här har vi förvaringsboxen som är mitt emot den som Lukas står i. Haha ja våra hästar får mycket morötter =)


Bilder från nya stallet.Här är vår uppvärmda sadel kammare med lås & allt på, väldigt skönt må jag säga.


Ja nu har ni fått se bilder på det nya stallet =)
Sen i det stora stallet på gården finns ett rum där vi kan hänga täcken på tork samt spolrum med varmvatten =) Det är riktigt skönt att ha måste jag ju säga =)

Nej nu kallar pappa att det är mat.

XoXo
EmmaMarvin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0