Uppdatering om hästflytt osv.

Ja som rubriken lyder; Hästarna är flyttade.
Ja det är säkert många nu som undrar varför.
Jag ska försöka göra en så god förklaring som mörligt =)


Den gården jag stod på fram till i fredags heter Väla gård & hon som har gården (kallar henne Y i inlägget) hon arranderar den bara av skanska. Så i sommras började skanska bygga kontor på gården. Vilket innebär MYCKET stora förändringar för oss som har häst där vilket är bara jag & Y =) Men jagg trivs att stå tillsammans med Y för 
jag vet att jag alltid får den hjälp jag behöver jmed Lukas. 

Så dit hon flyttar sin hästar, dit flyttar jag också Lukas.

Vi har letat sedan tidigt i höstas efter nytt stall till våra hästar men hittade inget som legat tillräckligt nära osv, men nu hittade vi annons på blocket om ett ställe som hyrde ut boxar, vi slog till & i fredags flyttades hästarna.
Jag kunde inte vara med då jag jobbade hela dagen, men Pappa, Bertil, Y, L, M hjälpes åt allihopa. 
Först flyttade dem Tjejen då hon utan att tveka klarar att stå själv i boxen till nästa last med hästar skulle komma. (haha ja vi hyr ett eget stall påd enna gården med 6 boxar):
Efter henne lastades Lukas och Ester ut. Lukas som i vanliga fall är enormt svålastad, gick in i transporten på mindre än 10 minuter. Jag tror det var för att mina nerver inte var med. (detta är moment som jag & lukas ska träna bort nu i lugn & ro tillsammans).
Sen efter det skulle Julia & Athena lastas iväg.
allting gick bra med Både Julia & Athena fram till dem var 1 km från nya stället. Då gick Julia över bommen fram med bägge frambenen & det blev genast en akut situvation.
Pappa & Bertil höll upp hästen så hon inte skulle kvävas, pappa kom på att han hade verktyg i bilen som han hämtade & kunde sedan bända loss hela bommen. 
Julia klarade sig med bara lite små sår på ben & något i ansiktet. 
En situvation som kunde slutat med en helt annan utgång slutade lyckligt & väl.

Hästarna har nu stått i sina nya boxar sedan i fredags & finner sig mycket bra på nya stället. 
Det är skönt att slippa bygget på väla gård & nu kan vi rida utan maskiner & annat skit.
Nu kommer vi få det bra.
Y letar givetvis efter en EGEN gård där vi ska kunna ha hästarna. Men så länge är detta enormt fint & bra.
Kommer trivas riktigt bra.


Nu kommer en Liten bildbomb på Lukas i sin nya hage <3
Lukas på nya stället =)

Lukas & jag på väg ut till nya hagen.

Lukas på nya stället =) Lukas på nya stället =)
Lukas Busar direkt efter släppet.


Lukas på nya stället =) Lukas på nya stället =)
Så kul att busa i en ny hage =) 



Lukas på nya stället =) Lukas på nya stället =)
Lukas Älskar snö & måste alltid kasta sig ner för att rulla sig i snön =)



Lukas på nya stället =)
Finns det något mysigare än att se sin häst trivas såhär på ett nytt ställe? <3



Lukas på nya stället =) Lukas på nya stället =) Lukas på nya stället =)
Nu var det färdig rullat <3

Lukas på nya stället =) Lukas på nya stället =)
Lukas var lite stirrig när jag tog in honom själv för borstning. Men han ger med sig mer & mer.

OBS!!
Bilderna är från igår, idag var han MYCKET lugnare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0