Kvällens uppdatering.

Ja denna dagen har varit LÅÅÅÅÅÅNG!
Detta av en del olika anledningar.

Men i alla fall så tänkte jag ta det från början.

Vi hade precis vaknat i morse när mammas mobil ringde, ja givetvis var det vetten från djursjukhuset.
Bambis tillstånd var oförändrat och dem ville ha vårt godkännande för att ta lite nya prover på henne. <det sa vi givetvis ja till, vi vill ju hitta felet med kissen vår.
Sedan satte vi oss & år frulle.
Det gick nog bara en timme eller två sedan ringde vetten igen. Denna gången ville hon meddela att dem vid ultraljudet på buken hade hittat ngt i buken som inte stod rätt till, så dem ville ha godkännande att ta prover på det. Det sa vi också ja till.

Efter det satte vi oss & väntade påå att vetten skulle ringa omm svaren på proverna, det skulle hon göra mellab 2 och 4. Så ja väntan var lång där & det fanns en del knutor och oro i våra magar.

Men efter ett antal timmars väntan ringde hon igen. När dem skulle ta prov på buken hade det visat sig att en lymfkörtel var dubbelt så stor som den vanligtvis ska vara samt att det kom var från den när dem stack i den.
Dock vet dem inte om det är så att den bara är inflamerad eller om det är cancer. 
Dem sa även att hennes ena njutre har slutat fungera.
Detta är inget som påverkar henne, katter kan leva lika bra med bara en njue som vi mäniskor kan.
Så det var ju faktiskt skönt att höra.
Men proverna  på lymfan får vi inte reda på fören tidigast onsdag.
Den stora frågan var ju då, ska hon behöva ta sig igenom detta & kanske lita fler dagar än nödvändigt om dem nu inte är säkra.
men tänk då om vi tar bort henne & det visar sig att det bara var en inflamation?!
valet var sjukt svårt så vi valde att diskutera det & sedan återkomma till vetten igen.

Men när vi ringde upp hamnade vi i kö så dem skulle ringa upp när det var tid till det så vi valde att köra upp mot helsingborg. Men efter 5 minuters körning så ringde vetten upp & sa att kissen faktiskt börjat bli piggare så hon tyckte vi skulle ge det en chans.
Det var skönt med lite vägledning så nu ska hon få antibiotika tills i morgon sedan ska vetten ringa tillbaka.
Blir hon ännu piggare ska hon få komma hem i väntan på provsvaren.
Sedan får vi ta beslut efter att dem kommit.
 
Jag älskar vår katt så himla mycket & jag blev givetvis aningen lättad av detta så jag brast i tårar (som jag gjort flera ggr under detta förloppet).

Så nu hoppas jag på ett possitivt besked i morgon när dem ringer.
Får hon komma hem så tar jag tåget tillbaka till Helsingborg & hämtar henne.
Sedan blir det säkert antibiotika hemma tills svaren kommer.

Jag håller alla tummar & tår på att jag får spendera några eller många år tilla med vår lilla terorist.
När dagen kommer som vi måste ta bort henne på kommer det bli MYCKET tomt utan en misse som kommer upp i sängen 4 på morgonen & bara vill kela. 
en som slickar en i hela ansiktet & kloar på ens mage.
Inget halsband som plingar när man kommer innanför sörren om man varit borta.

Men samtidigt måste man tänka på vad som är rätt för djuret.
I sådana här lägen får man INTE vara självisk som mäniska, bara för att man älskar sitt djur & vill ha det kvar i livet så länge som möjligt så ska djuret inte behöva lida för det.
Även om det är ett tufft beslut att ta, för det är ALDRIG lätt att behöva besluta att låta en familjemedlem somna in.

Efter allt detta jobbiga så åkte vi in till Skurup, handlade på netto & gick i dem få butikerna som fanns.
Jag hittade faktiskt hissgardiner till köket på Netto =)
Klipp kan man göra överallt ;)

Ikväll har vi bara slappat framför tvn då det inte varit väder att göra ngt annat.

Nu ligger jag i "sängen" och har starat en film som jag ska somna till!
Men mer uppdatering kommer i morgon.
 
Så tills dess.

XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0