Dynga och spolspilta.

Hej kära ni =)
Idag är min förkylning snäppet bättre & jobbet kallar som vanligt på fredagar i morgon =) Får prata med min kollega så att jag får dem enklare uppgifterna så att jag inte anstränger mig för mycket fysiskt.
jag vill ändå vara OK till lördag =) PAAAARDDDDYYYY <3

Men det jag skulle komma till, all snö är borta här nu sedan en vecka tillbaka & vi vet alla hur hagarna ser ut såhär efter tö väder samt regn & annat trist. JO hästarna är grymt leriga när man tar in dem.

På det nya stället där vi står nu har vi tillgång till spolspilta med varmt vatten så jag skulle inviga den på Lukas idag. Ingången till spolspiltan från stora stallet är ganska liten & Lukas kände sig inte alls trygg med att gå där igenom så jag gick ut och runt till stora ingången istället.
han tvekade lite men efter mutning med morötter så gick han in. 
Då han är väldigt tveksam mot vatten så fick hjärtat mitt stå & hålla honom medan jag startade vattnet. Men han snurrade runt några varv & tyckte till en början att det var lite jobbigt, men lugnade sig snabbt & stod stilla å jag fick spolat av hans ben.

Detta ska jag försöka göra nu några dagar så han vänjer sig vid det ordentligt. Med andra ord så ska jag i morgon vid insläppet spola av hans ben & lika dant på lördag innan vi ska rida. Han måste lära sig att stå stilla där & inse att det inte är något farligt.

Men med träning ska det nog gå bra.

Nu blir det vila lite, sova tidigt & kurera min underbart hatade förkylning.

XoXo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0