Galet äventyr.

Ja igår var jag, E och hjärtat ute och red. Vi skulle rida en super bra motions runda där man kunde typ trava och galoppera någon/några kilometer. När vi kom till Rosendal så ser vi att ungkorna är ute i hagen. Dem är en bit bort så vi rider förbi hagen. Helt plötsligt börja korna springa efter oss på andra sidan staketet. Jag känner hit alla tre hästarna blåser upp sig till ballonger. Jag var jätte orolig för hur Lukas skulle reagera. Men se på den, han var lugnast.
Han stirrade endast för att Tjejen och Athena gjorde det.

Men när vi ridit förbi hagen så var det lugnt igen och vi kunde fortsätta rundan så vi kom tillbaka innan det blev mörkt. Vi hade givetvis reflexer på oss. Men vägen man skrittar tillbaka är inte upplyst så vi ville inte riskera att bilarna inte skulle se oss.

Men vi var helskinnade när vi kom tillbaka igen och skönt var det.
Detta första gången jag blivit jagad av en ko. Tur där var staket emellan. :).

Nej nu ska jag åter igen ta mig till stallet. Kanske bjuder på några bilder sen. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0