Stolt matte!

Som många vet så är min häst  inte alls glad för vatten utan han blir väldigt nervös, frustar, blåser upp sig & tycker livet är pest.
Men idag ska ni veta att han klampade rakt in i spolspiltan UTAN att tveka över huvud taget. Jag var världens gladaste matte =)
Inte nog med det så stod han i princip helt stilla när jag duschade honom från öronen & bak över hela kroppen!
Han var grymt duktig.
innan har vi bara tränat på att gå in i spolspiltan för att skölja benen & det har varit JÄTTE hemskt tycker Lukas, men idag förvånade han mig extremt.
Desutom så inte nog med det, när man vänt honom i spolspriltan för att gå ut innan så har han kastat sig runt & hoppat över allt vatten i spolspiltan & typ varit panik slagen. Idag vände han sig om cool som tusan & gick bakom mig ut ur spiltan.
Grymt duktiga Lukas <3
Ny duschad häst!

Hästarna efter ridningen idag fick gå ut utan täcke & rulla sig lite =)
Givetvis rullade dem sig i värsta leran.
så när jag & hjärtat skulle ta in dem så ryktade vi av alla 5 hästarna (min blev tvättat) så här är högen med päls & lera efter bara 2 hästar.
Men det blir smidare för L i morgon när hon tar ut hästarna så behöver hon inte borsta dem först!
Päls & grus

I morgon om det är fint väder så blir det bilder på pållarna i hagen =)

XoXo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0