Hästar på rymmen!

Ja denna dagen börjar ju underbart =(
Eller inte fast det slutar säkert bra.
Jag väcktes först av att hjärtats chef ringde, han ärä nu på väg till Jönköping.

Precis när jag hade somnat om ringer C i stallet & säger att Y´s 4 ston är på rymmen.
Jo så det var ju bara att åka ut till stallet för att försöka fånga dem, men när vi var framme så hade C redan fått in dem alla i stallt.

Jag & pappa körde ner till hagen för att se om vi hittade orsaken till att dem var lösa, jo då och det gjorde vi.
NÅGON IDIOT HADE SLÄPT UT DEM!!!
När vi kom ner till grinden som gränsar till nästa hage så stod den vidöppen.
INGEN använder den grinden & ingen har pillat på den på hela sommaren eftersom där har gått hästar i hagen bredvid.
Men igår flyttades dem hästarna till en hage med lite mer bete i så då var det ju fritt fram att släppa ut hästar!

Vilka jävla idioter det finns =(

Men som tur var så är ingen av hästarna skadade så det är himla skönt må jag säga!
Nu ska jag snart ut med E till stallet så ska hästarna som just nu står inne & mumsar hö få komma ut till sin hage igen =)
 
Hoppas inte att detta händer fler gången, jag får prata med P om detta så att han vet om det!!
 
Men nu blir det chill i sängen tills E kommer.

Så tills sen.
XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0