Alla dessa bakslag

JA det var ett tag sedan jag skrev, men jag har bara inte rokat.
All min rok och motivation har fått gå till jobb, skolan, naglarna oh min älskade häst.

sist jag skrev om Lukas så hade Ann varit ute och börjat behandla honom med larser.
Detta såg till en början ut att göra nytta, jag fick börja rida honom igen.
jag red honom 3 gånger, men det kändes inte alls bra.
Så jag struntade i det & bokade in en tid på evendensia i helsingborg.
tur är ju detta.
På onsdag ska jag dit för 3.e gången.

Första gången jag åkte in fick jag den underbara veterinären Christian Pedersen.
Det var även han som behandlade LUkas kotledsinflamation förra sommaren.
Han var så enormt grundlig i hela sin utredning på Lukas hälta.
Han kollade hnom i ksitt och trav i löpgången, ute på asfalt samt på böjt spår på 3 olika underlag i ridhuset.
Sedan gjordes böjprov på alla 4 benen.
Jag har alltid trott att det varit vänster bak som han var halt på.
MEN anledningen till att han går konstigt med vänster bak är för att avlasta höger bak.
Och det är höger bak han är halt på.
Det jag också tyckte var ENORMT bra gjort var att ALLT filmades. 
hur han rörde sig när vi börjde höger bak samt hur han rörde sig när vi longerade på dem 3 olika underlagen. 

Efter böjprov så bedövades Lukas 3 gånger på olika leder på höger bak.
Det vissade sig att bedövningen hade effekt när gaffelbandet bdövades.
FUCK tänkte jag, men varken röntgen eller ulltraljud visade något.

Här blev Katja Gustavsen inmolverad då hon är både kiropraktor och veterinär. Hon tryckte på alla Lukas kotor över hela ryggen, ja övber hela kroppen ska jag nog säga.Hon kollade honom också i både skritt och trav. 
det dem båda tyckte var väldigt konstigt var att han blev ren i tgraven men fortfarande oren i skritten.
 
Jag fick åka hem med övningar jag skulle göra på honom var dag och jag skulle tillbaka med honom efter 2 dagar.
Jag åkte tillbaka på fredagen som planerat och dem tyckte det såg bättre ut.
Fortfarande inte ren i skritten, men ren i traven.
Katja fortsatte att trycka, knäcka, massera & stretcha. Och hon tyckte att hela hästen hade fått en enormt bättre hållning i hela kroppen. Han var så mycket mer avslappnad i sina rörelser och höjt upp ryggen en aning.
Vi blev ännu en gång hemskickade, fortsätta med övningarna skulle vi göra samt gå en PW var dag på 20 minuter.
 
MEN vilket baksalg.
jag har nu den senaste veckan legat hemma med världen INFLUENSA!!!
jag har verkligen INTE orkat gå ut med hästen, jag har legat PALL!!
Hoppas i alla fall att Katja på återbesöket på onsdag har förståelse för detta & kanske vill hon att jag ska komma in en gång till om ännu 2 veckor?!
så gör jag det.
Min häst är värd vartenda peny jag för tillfället måste lägga honom och jag skulle aldrig någonsin KLAGA på det!!

Så alla kära läsare, håll era tummar & tår för att det går bra på Onsdag =)

 
Sov gott ALLA.
 
XoXo
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0