Att leva med IBS!

IBS (irritable bowel syndrome) är en hemsk sjukdom som borde utrotas.
För mig är den hemsk i alla fall.

Det är en konisk tarmstörning.
Jag kan från ena dagen gå med en mage som påminner om maginfluensa till att sedan inte kunna gå på toa på 1-3 veckor.
Och nej jag överdriver inte.
För detta har jag 5 olika hjälpmedeciner.

Jag har bulkmedel som hjälper tarmarna att arbeta.
jag har laxermedel för att rensa.
jag har tabletter som ska tas vid diarre.
Jag har tabletter mot illamåeende och sura uppstötningar.
Jag har medel mot förstoppning.

Kul detta låter va?
att aldrig kunna äta vad man vill, dricka vad man vill eller vakna på morgonen och må helt 100.
För det gör jag aldrig.
jag mår alltid 100% bra och jag är ganska trött på det.

Detta låter kanske inte så hemskt, men tänk dig själv att vara så förstoppad att du kräker upp din egen avföring (Det har hänt).
Att må illa konstant och aldrig gå på toa och känna dig "färdig"
Du vet aldrig om du kommer bli jätte dålig i magen när du ej har tillgång till toalett.

Kanske lite mycket info för er som inte vill läsa detta, men då tycker jaga tt ni ska låta mig det.
Detta är min blogg, mina upplysningar och mina tankar.

XoXo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0