Du kan ju inte åka till stallet när du är sjuk?!

Det är ett påstående jag ofta får höra.
Du är ju hemma sjuk från jobb, då kan du ju inte åka till stallet?!

Då måste jag ju bara fråga, ni som har barn;
Struntar ni att byta blöja och ge ert barn mat när ni själva är sjuka?

Jag jag trodde inte det heller, lika mycket som ett barn behöver mat och kärlek så behöver min häst det också.
Ja ni får anse att det var en dålig jämnförelse, men för mig ör det inte det.
Jag kan ärligt säga att den dagen jag får egna barn så kommer min häst fortfarande få lika mycket uppmärksamhet som mitt barn.

Lukas är som ett barn för mig och behöver minst lika mycket kärlek och omsorg.
Lika så om man har hund. Den måste få komma ut och kissa och bajsa oavsett hur sjuk du är.
 
Så jag ska ta på mig massor med kläder nu och ta mig till stallet för att få kärlek av min älskade pålle. <3
 
XoXo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0